Seminārs par Doroteju Zelli 30. novembrī

“Es ticu Dievam

kurš pasauli nav radījis pabeigtu

kā kādu lietu, kurai vienmēr jāpaliek tādai, kāda tā ir

kurš nevalda pēc mūžīgiem likumiem

kas visam negrozāmi der

un pēc dabiskiem likumiem

nabago un bagāto

ekspertu un neinformēto

valdošo un izstumto starpā

 

Es ticu Dievam

kurš ar mūsu darbu un politiku

vēlas kļūt par pretrunu visu dzīvo vidū

un mainīt visus stāvokļus

 

Es ticu Jēzum Kristum, kuram bija taisnība

kad viņš vienīgais, kurš neko nevarēja

tāpat kā mēs

darbojas, lai mainītu visus stāvokļus

un to darot aizgāja pa pieskari

un viņa mērogs man atklāj

cik mūsu inteliģence ir kropla

mūsu fantāzijas nomāktas

mūsu centieni izšķiesti

jo mēs nedzīvojam kā dzīvoja viņš

katru dienu man bail

ka viņš veltīgi ir miris

jo viņš aprakts mūsu baznīcās

jo esam nodevuši viņa revolūciju

paklausībā un bailēs ierēdņu priekšā

 

Es ticu Jēzum Kristum

kurš augšāmceļas mūsu dzīvēs

lai mēs taptu brīvi

no aizspriedumiem un iedomības

no bailēm un naida

un tiecamies turpināt viņa revolūciju

līdz pat viņa valstībai

 

Es ticu Garam

kurš ar Jēzu ir nācis pasaulē

visu tautu kopībai

un mūsu atbildībai par to

par ko kļūst mūsu planēta

ieleja, kas pilna ar badu un vardarbību

vai arī Dieva pilsēta

Es ticu taisnīgam mieram

ko iespējams radīt

jēgpilnas dzīves iespējai

visiem cilvēkiem

un šīs Dieva pasaules nākotnei. Āmen.”

 

Šo ticības apliecību vācu teoloģe Doroteja Zelle publicēja 1969. gadā politiskajām nakts lūgšanām Ķelnē.

Doroteja Zelle (1929-2003) – neparasta, provocējoša, neērta un tajā pašā laikā vispopulārākā un lasītākā vācu teoloģe 20.gadsimtā. Nekad nav bijusi nedz mācītāja, nedz arī akadēmiskās teoloģijas pārstāve. Viņa rakstīja par to, kā ateistiski ticēt Dievam, iesaistījās sava laika politiskajās kustībās, teica, ka Vjetnama ir Golgāta, uzskatīja, ka lūgšana bez politiskas rīcības ir liekulība. Rakstījusi daudzas grāmatas – par mūsdienu kristietību, baznīcas nevarību, Dieva nāvi, mistiku un pretestību, politiku, cīņu pret militārismu un trešās pasaules apspiešanu un izmantošanu. Īpašs ir viņas izveidotais jēdziens – teopoēzija, pretstats teoloģijai, kas runā par Dievu sistemātiski un loģiski.

Par šo teoloģi, viņas dzīvi, darbiem, uzskatiem un to nozīmi mūsdienās seminārs 30.novembrī plkst. 18:00-20:00 draudzes centrā. Vada mācītājs Linards Rozentāls.

Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes.